Debutul Alfa Romeo Giulia trebuie să bage spaima în concurență
De câțiva ani, Alfa Romeo a rămas în urmă la capitolul sedan-urilor. Ne-a promis acum ceva timp un rival real pentru Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes C-class. Au lansat și zvonul conform căruia va avea și o versiune de top, sub siglă Quadrifoglio Verde, care să rivalizeze cu Audi RS4, BMW M3 și C-class AMG-ul celor de la Mercedes.
Avem motiv de sărbătoare pentru că italienii s-au ținut de cuvânt și au lansat, zilele trecute, Alfa Romeo Giulia. Și pentru că vor să ridice standardul când vine vorba de noul lor sedan, Giulia ne aduce tracțiune spate și până la 510 cai în versiunea Quadrifoglio Verde.
Am observat o întoarcere la rădăcini când au lansat Alfa Romeo 4C, în 2013, și am zâmbit. Poate reușește Alfa să renască din cenușă asemenea Phoenix-ului, speranță cimentată de noua Alfa Romeo Giulia. Nu te poți numi pasionat auto dacă nu ai măcar un model Alfa preferat. Da întradevăr, în special în segementul sedan-urilor, trio-ul german este lider pe piață de foarte mult timp. Problema e următoarea, oricât de fiabile și performante ar fi mașinile lor, le lipsește cu desăvârșire un lucru esențial – sufletul.
Nu poți să spui, atunci când te uiți la un BMW Seria 3, că ești năpădit de o dorință incotrolabilă de a picta sau a compune epopei. Când ne mutăm privirea asupra unei mașini născută în Italia, situația se schimbă drastic. De la începutul timpului (în cazul de față începutul timpului îl reprezintă momentul în care nemții și italienii au început să construiască mașini) Germania ne-a adus fiabilitate și durabilitate în domeniul auto, în timp ce Italia a pus accentul pe un singur lucru: frumusețe.
Nu îi putem judeca prea aspru pe nemți, la urma urmei italienii au sânge latin. Nu țin ei cont de faptul că butonul navigației este mult prea departe pentru șofer sau că brațul de semnalizare nu rămâne niciodată în poziția neutră. Asemenea detalii sunt inexistente în procesul de creație al departamentului de design. Dacă mașina nu este frumoasă, pur și simplu nu există. (asta nu înseamnă că nu au și ei rateurile lor, și aici ne vin în minte anumite modele Fiat)
O ultima comparație și ne întoarcem la a noastră Giulia. Până și numele modelelor din cele două țări susțin teoria de mai sus. Din Germania avem cifre și litere, A4, X5, E220, practic într-adevăr, dar italieni ne aduc nume precum Alfetta, Giulietta, Brera și acum o reînvie pe Giulia.
Spun „reînvie” pentru că Giulia nu este la prima generație. Ea s-a ”născut” în 1962 și până în 1978 s-a tot produs. După care a avut parte de o pauză destul de lungă, până acum în 2015 când Giulia se întoarce cu un design incredibil, și promisiuni pe măsură.
Nu aveam lista completă a specificațiilor tehnice și a tuturor versiunilor de motorizare. Alfa Romeo începe în forță și ne prezintă direct Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Știm în schimb, că unitatea de trei litri bi-turbo care o însoțește a fost creată împreună cu cei de la Ferrari oferind 510 cai, și ei tot frumoși, puși pe șosea cu ajutorul unei tracțiuni spate. Mai putem deduce un detaliu tehnic din poza interiorului, și anume faptul că tracțiunea spate și cei 510 cai sunt gestionați de o cutie manuală cu șase rapoarte. Italienii au spus că în funcție de motorizările aferente, tracțiunea poate fi și integrală, nu numai spate, deși de ce ar face cineva un asemenea sacrilegiu este peste puterile mele de înțelegere.
Pe scurt Italia are mari șanse de a îi ajunge din urmă pe rivali din Germania, dacă nu chiar să îi și întreacă puțin. Până una alta îi felicităm pe cei de la Alfa Romeo și așteptăm primele test drive-uri împreună cu data oficială de lansare în România.